...oman askartelublogin pitäjä. Ihanitse.com on koukuttanut viime aikoina aika pahasti, ja kun siellä monilla tuntuu tällainen olevan niin ajattelinpa itsekin perustaa. Tuntuisi olevan tarvetta saada tekeleitään esille, vaikken mikään maailman taitavin tekijä olekaan. Melko vähän aikaa olen aktiivisesti askarrellut mutta pikkuhiljaa taidot kehittyy.

Ensimmäiseksi voisin lisäillä kuvia tämän vuoden joulukorteista, alkavat pikkuhiljaa olla valmiina. Melko simppeleistä aineksista rakentuvat, mutta en tykkää liian kruusatusta. Sitäpaitsi kun kortteja täytyy tehdä nelisenkymmentä, ei voi käyttää tuhottomasti aikaa per kortti. Jokainen kortti on vähän erilainen vaikka materiaalit on samat. Ihan tyytyväinen olen jälkeen, varsinkin tuohon pitsiin olen ihastunut.

218316.jpg

218318.jpg

218319.jpg  

218321.jpg

218320.jpg

Tykkään laittaa kortteihin toivotusten lisäksi nätin joulurunon, ja tänä vuonna vuorossa on Topeliuksen värssy: Joulu oveen kolkuttaa, hymyy tuiskusäässä: Lapsikullat avatkaa! Olen aivan jäässä. Kukkurainen vakka tää harteita jo väsyttää. Lahjoja on mulla. Saanko sisään tulla? Tule armas joulu!

Ai niin! Pimeisiin syysiltoihin kuuluvat tietysti kynttilät, ja tänään sytytin ensimmäisen omatekoisen kynttiläni! Valoin sen tyhjään tonnikalapurkkiin, jonka ympärille liimasin juuttinarua johon olin pujotellut puuhelmiä. Ja kylläpä palaa kauniisti ja tasaisesti, ja näillä näkymin todella pitkään. Ei siis mene hukkaan ostamani parafiinit ja steariinit, em. aineksilla pilatusta kattilasta ja lautasesta puhumattakaan...